Proces czyszczenia

Jak przebiega maszynowe czyszczenie filtra DPF/FAP?

 

Jest to mycie wodą, tzw. DPF/FAP hydro cleaning, a cechuje go następująca kolejność:

  • wymontowanie filtra (przyjmujemy również filtry już wymontowane z samochodu),
  • podłączenie do maszyny myjącej dzięki specjalnym adapterom i sprawdzenie przepustowości filtra z zastosowaniem sprężonego powietrza (pracę maszyny czyszczącej stale monitoruje komputer i on diagnozuje stopień zapchania filtra na podstawie analizy jego przepustowości),
  • następnie filtr jest wstecznie przepłukiwany wodą pod zmiennym ciśnieniem – w kierunku przeciwnym do ruchu spalin,
  • po płukaniu wstecz następuje płukanie zgodne z ruchem spalin, co prowadzi do wypłukania poruszonych wcześniej zabrudzeń (przez cały czas stosuje się mieszankę wody ze środkiem zmiękczającym zabrudzenia),
  • po kilkakrotnym czyszczeniu wodą w obu kierunkach, gdy filtr jest czysty, następuje jego suszenie powietrzem trwające ok. 30 minut,
  • następnie przeprowadza się kolejny komputerowy pomiar przepustowości filtra i gdy jest właściwa montuje się go w samochodzie – istotnym elementem kończącym pracę jest przesłanie do sterownika samochodu informacji o stanie zregenerowanego filtra.

Należy dodać, że nasz warsztat przeprowadza również czyszczenie katalizatorów, których zanieczyszczenie także prowadzi do spadku mocy silnika lub trudności w uruchomieniu samochodu, objawia się więc podobnie jak w wypadku zapchania filtra DPF/FAP.

 

Ponadto maszyna wykorzystywana w naszym warsztacie została specjalnie stworzona do regeneracji filtrów DPF/FAP, proces ten jest więc w pełni profesjonalną czynnością serwisową, potwierdzoną komputerowym wydrukiem przepustowości filtra zarówno przed, jak i po czyszczeniu.

 

Proces maszynowego czyszczenia filtrów zasługuje na kilka dodatkowych słów, gdyż z jednej strony jest to najnowocześniejsza i w pełni profesjonalna metoda, a z drugiej jej skuteczność wynosi 98.5% – po regeneracji w maszynie, filtr niemal nie różni się od nowego.

 

Porównanie naszej metody z najpowszechniejszymi metodami czyszczenia filtrów cząstek stałych i katalizatorów

Czas trwania
Nasza metoda Obróbka cieplna Obróbka ultradźwiękowa Dodatki chemiczne
30 minut (samochód osobowy DPF-FAP) 8-12 godzin 12-24 godzin -
120 minut [ciężarówka DPF) Czyszczenie pneumatyczne: 90 minut. Wypalanie w piecu: 8-48 godzin. Czyszczenie ultradźwiękowe + suszenie + czyszczenie pneumatyczne -
Zalety/wady
Nasza metoda Obróbka cieplna Obróbka ultradźwiękowa Dodatki chemiczne

Całkowite usunięcie osadów PM10

Usunięcie osadów oleju

Usunięcie osadów ceru

Skuteczne czyszczenie wszystkich rodzajów filtrów cząstek stałych i katalizatorów (samochody osobowe, ciężarówki, SCR) o różnej wielkości

Zachowanie integralności filtra

Zachowanie metali szlachetnych

Łatwa w użyciu, szybka, ekonomiczna

Usuwanie większości osadów PM10

Naruszenie integralności filtra, który zostaje przecięty, a następnie zespawany

W wysokiej temperaturze cer rozpuszcza sięi przyczepia do ścian filtra

Ryzyko wystąpienia szoku termicznego, który może uszkodzić metale szlachetne

Dogłębne oczyszczanie komórek filtracyjnych

Niewystarczająco wydajna na silnie zabrudzonych filtrach (olejem) i filtrach o dużych gabarytach

Ryzyko uszkodzenia filtra w wyniku wibracji generowanych przez ultradźwięki i implozji pęcherzyków

Duże zużycie wody (należy ją często wymieniać w celu usunięcia osadu PM10, który pozostaje na dnie zbiornika).

Łatwe w użyciu i ekonomiczne

Nieskuteczne: pozostałości nie zostają faktycznie usunięte i co więcej łączą się z tymi generowanymi przez sam dodatek, zatykając jeszcze bardziej filtr cząstek stałych.

Created by: ITDOT