Proces czyszczenia

Maszynowe czyszczenie filtra DPF/FAP/GPF trwa niespełna godzinę. Wymontowany filtr podłączany jest do maszyny myjącej, gdzie kilkakrotnie przepłukiwany jest wodą. Później przez około 30 minut suszony jest powietrzem. Przed zamontowaniem filtra do samochodu sprawdza się jeszcze jego przepustowość. Następnie przesyła  się nowe dane do komputera pokładowego. Gotowe!

Wyczyszczony filtr cząstek stałych jest niemal jak nowy, a Ty zaoszczędziłeś właśnie klika tysięcy złotych, które musiałbyś wydać na fabrycznie nowy filtr.


 

Dlaczego maszynowe czyszczenie filtra DPF/FAP/GPF i katalizatorów za pomocą wody jest bezpieczną metodą regeneracji?


 

Czyszczenie metodami domowymi, bądź preparatami chemicznymi dostępnymi na rynku, niestety jest mało skuteczne, a w najgorszym wypadku może uszkodzić filtr. Niemal codziennie słyszymy z ust naszych klientów takie historie. Czy warto ryzykować?


 

Jeżeli rozważałeś wypalanie zawartości filtrów w wysokiej temperaturze, to przestrzegamy, że to mało skuteczny proces. Końcowym procesem spalania jest popiół, który ciężko usunąć z filtra. Ponadto podczas takiego czyszczenia, filtr zostaje rozcięty, a później zespawany na nowo.

Kolejna metoda – czyszczenie ultradźwiękowe, może nawet doprowadzić do pokruszenia się wkładu filtra.

 

Maszynowy proces wodnego czyszczenia filtrów cząstek stałych i katalizatorów jest więc obecnie najskuteczniejszym sposobem regeneracji. Filtr nie jest przecinany, a jedynie płukany wodą i suszony powietrzem. Nie ingerujemy w jego budowę. Dzięki całemu zabiegowi przedłużamy jego żywotność o kolejne 150 tysięcy kilometrów.


 

Masz pytania? A może jesteś już zdecydowany?
Zadzwoń +48 694 74 84 14


 

Czas trwania
Nasza metoda Obróbka cieplna Obróbka ultradźwiękowa Dodatki chemiczne
od 1 do 3 godzin (samochód osobowy DPF-FAP) 8-12 godzin 12-24 godzin -
od 3 do 12 godzin [ciężarówka DPF) Czyszczenie pneumatyczne: 90 minut. Wypalanie w piecu: 8-48 godzin. Czyszczenie ultradźwiękowe + suszenie + czyszczenie pneumatyczne -
Zalety/wady
Nasza metoda Obróbka cieplna Obróbka ultradźwiękowa Dodatki chemiczne

Całkowite usunięcie osadów PM10

Usunięcie osadów oleju

Usunięcie osadów ceru

Skuteczne czyszczenie wszystkich rodzajów filtrów cząstek stałych i katalizatorów (samochody osobowe, ciężarówki, SCR) o różnej wielkości

Zachowanie integralności filtra

Zachowanie metali szlachetnych

Łatwa w użyciu, szybka, ekonomiczna

Usuwanie większości osadów PM10

Naruszenie integralności filtra, który zostaje przecięty, a następnie zespawany

W wysokiej temperaturze cer rozpuszcza sięi przyczepia do ścian filtra

Ryzyko wystąpienia szoku termicznego, który może uszkodzić metale szlachetne

Dogłębne oczyszczanie komórek filtracyjnych

Niewystarczająco wydajna na silnie zabrudzonych filtrach (olejem) i filtrach o dużych gabarytach

Ryzyko uszkodzenia filtra w wyniku wibracji generowanych przez ultradźwięki i implozji pęcherzyków

Duże zużycie wody (należy ją często wymieniać w celu usunięcia osadu PM10, który pozostaje na dnie zbiornika).

Łatwe w użyciu i ekonomiczne

Nieskuteczne: pozostałości nie zostają faktycznie usunięte i co więcej łączą się z tymi generowanymi przez sam dodatek, zatykając jeszcze bardziej filtr cząstek stałych.

Created by: ITDOT